Hå hå. Min stackars skvallersugna svägerska (hej hej L! 😉 ) frågade nyfiket om jag var gravid, när jag i måndags skrev på min facebook att jag vaccinerat mig mot nöff-nöff.

Men näe. Det är inte för att någon liten Rolf sparkar runt som jag fick vaccinera mig så tidigt, utan för att jag har astma och alltså räknas som en riskperson (eller vad nu en medlem i riskgruppen kan kallas).

Så sedan i måndags har jag alltså med spänning sett fram emot alla kluriga biverkningar som jag ska drabbas av. Tokigast av allt som kvällstidningarna har rapporterat om är väl hon som började gå baklänges. Tristast de som har dött. …även om det (inte särskilt överraskande) har visat sig att de faktiskt dött av andra orsaker än nöffnöff-vaccin.

Så, förutom lite ont i armen och lederna verkar jag ju ha klarat mig rätt fint. Egentligen borde jag väl vara glad för det, men tänk så spännande bloggen hade kunnat bli om jag också börjat gå baklänges!

