Jag håller på att hemmafrua mig lite och kom att tänka på en sak. Nämligen huruvida man ska plocka undan efter sig eller inte när man är hemma hos andra.

Själv blir jag nämligen skitirriterad när folk gör det hos mig. Eftersom jag är lite småanal med hur tallrikstetris ska spelas i bänkdiskmaskinen vill jag helt enkelt göra det själv. Och ska det staplas på diskbänken så vill jag göra det också själv. Det är sällan som jag är fjompig, men att få andras matrester på händerna har jag svårt för! (Och matrester på händerna får man rätt lätt, när man ska lyfta bort tallrikar från en stapel och in i maskinen.)

Men eftersom det ändå är många som gör så här är det kanske jag som är helt ute och cyklar och borde skärpa mig? Kanske muttras det surt när jag låter min tallrik stå kvar på bordet?

Tänk så många spännande saker man kan komma på att blogga om när man egentligen borde städa. (Ännu mer borde jag skriva på en seminarieuppgift, men det är lite knepigt, eftersom boken inte har kommit än…)

