Idag är det nästan lite synd om mig på riktigt!

För det första hade jag jättesvårt att somna om inatt, efter att Helmer hade fått en flaska välling. Låg och vände och skruvade på mig mellan 3:15 och 4:30 ungefär. Vid 6:20 tyckte Helmer att det var morgon, så då placerade jag mig på myssängen i hans rum och lekte lite håglöst med duplo…

Tack vare att eleverna i ”min” klass på praktiken skrev prov idag kunde jag hålla mig hemma under förmiddagen. Efter att ha lämnat unge herr Morgonmarodör på dagis gick jag alltså hem och  soooov, som den lilla gris jag är. Sen skulle jag ha mysmorgon framför datorn. När man har mysmorgon framför datorn är det precis som att sitta framför datorn när som helst annars, bara att man har på sig typ plyschkläder, dricker kaffe och äter banan…

Men tji fick jag!

Inget internet där inte! Och när jag skulle ringa till supporten och fråga om de hade några kända fel på just vår lina så hade vi visst ingen telefon heller! 😦

Så jag bestämde mig för att åka iväg till praktikskolan, så skulle jag både kunna pilla med internet, ringa några viktiga samtal, samt kanske till och med börja skriva lite på en rapport som visst ska lämnas in på måndag.

När jag skulle lämna lägenheten – självklart i sista minuten – kunde jag inte låsa dörren! 😦 Visserligen har låset krånglat ett tag, men man har ju alltid kunnat låsa till slut. Som tur är så är jag en väldigt rådig person. I städskrubben finns en flaska smörjolja, och lite av dess innehåll kletade/droppade jag i låset. Tjohoo! Nu gick det lätt som attan att låsa! Men bussen skulle visst gå om en minut! Och både nyckeln och jag var inkletade med olja! Nu hade jag inte tid att göra något åt saken, så ett gammalt kvitto och mina stackars vantar fick agera avtorkare…

Jag är ju inte direkt den springande typen, men nu sprang jag! Självklart flög nyckelknippan ur jackan, så att jag var tvungen att vända och plocka upp den.

Jag hann i alla fall med bussen. 🙂

