Förra veckan köpte jag en ny hårprodukt. Jag har inte riktigt råd att klippa mig just nu och då kan det vara en bra idé att ha nåt klet som fixar så att frisyren ser vettig ut ändå. Jag gick in till frisören och bad om nåt klet som kunde göra så att det såg ut som att det var meningen att se lite otvättad och rufsig ut och kom ut därifrån med en lite röd burk som (som vanligt) kostade lite för mycket. Osis Dust it heter det.

Bra som attan är det i alla fall. Det där irriterande bebismjuka, som får mig att se ut som Sune (ni vet han i Sunes sommar…) när håret är nytvättat, försvinner verkligen och istället blir det lite strävt och spretigt. Om man har i för mycket blir det dock väldans trist. Det blir liksom som en torr och geggig klump. Den som har blonderat sönder håret nån gång vet vad jag menar…

Löjlig som jag är kan jag ju inte sluta tänka på hur man skulle kunna skämta till det om någon påpekade vilken fruktansvärd bad hair day man hade, om man råkat få till en sån där klumpfrisyr.

– Men vad har hänt? Din frisyr ser ju ut som en enorm, blond komocka.
– Ja, jag vet. Jag hade lite mycket Osis i morse…

(Förlåt. Jag är en tönt. Jag vet.)

