Lelle håller (för sjuttielfte gången) på att få nya tänder och är därför ganska gnällig på nätterna. Nappen behöver stoppas in var och varannan minut och ibland behöver han en kram också.

Det blir rätt jobbigt med alla dessa promenader mellan hans och vårt sovrum, så det slutar gärna med att den som har nattjouren lägger sig på extrasängen i Lelles rum…

Inatt var det jag som låg där. (Barbatönt brukar oftast ta nätterna annars. Sisådär 29 av 30 dagar… Och ja! Jag är muchos mycket glad och tacksam för det!)

Efter att jag satt i den där förbaskade nappen kanske en miljard gånger, eller åtminstone 23 gånger på en kvart, samt sjungit Trollmor till leda, somnade vi faktiskt båda två. Klockan började då närma sig 1.

När jag vaknade nästa gång var klockan 5:58. Då orkar ju ingen vettig människa gå upp! Alltså fick Lelle komma ur spjälisen och jag själv låg kvar och lekte lite håglöst med stängda ögon. ( svårt är det inte att sätta ihop två duplo-klossar!)

Plötsligt ser jag något ligga bredvid mig i sängen. Inte riktigt på kudden, men en decimeter från den.

Det är

en

b a j s k o r v ! ! !

Vet inte riktigt om han ville ge mig en present, eller om det var så att han hade kliat sig lite i blöjan och råkat fiska upp den här. Hur som helst så var det ju inte särskilt trevligt… (Men ganska skojigt 😀 ) Tack och lov var den av modellen harplutt och inte geggamojja!

Det var så den 26 augusti började för mig. Och ni då? Haft en skön morgon?

