Usch, jag är verkligen usel på att ta tag i vissa saker.

I slutet av vårterminen skippade jag att skriva en tenta (i makroekonomi) eftersom jag visste att jag ändå inte skulle klara av den. Jag tänkte väl som så att sommaren är lång och sommarjobbsfri. Då kommer jag säkert börja förstå nåt av allt det här konstiga. Sommaren börjar lida mot sitt slut och inte fan förstår jag nåt av det där konstiga.

Ärligt talat har jag inte ens försökt förstå. Jag bläddrade lite i mina papper, men slog igen blocket när jag såg en massa hemska kurvor och begrepp som BNP till faktorpris.

Jag vet ju att jag borde. Jag vet att det kommer vara lika jobbigt om jag ska plugga det här om en månad eller om tre år. Jag vet att jag inte får skriva nån D-uppsats om jag inte har klarat den är delkursen. Ändå kan jag bara inte förmå mig att leta upp boken och packa ner den tillsammans med block och pennor i den sommardammiga väskan.

