Under några dagar har jag och familjen hängt i sommarstugan.

Man skulle ju kunna tro att det är trist att vara där när det bara regnar hela tiden, men det är faktiskt väldigt mysigt. (I smyg tycker jag dessutom att det är lite skönt – för det finns inte nån bättre ursäkt till att sitta inne och lösa korsord istället för att jobba i trädgården än regn!)

Bland det bästa med dessa regniga, ruggiga dagar är att man får tända eld i öppna spisen. Häromdagen stod jag och möblerade om bland vedträna med eldgaffeln och blev alldeles lycklig över hur bra det gick! Fick liksom in värsta tekniken med att få tag om de brinnande klabbarna och lyfta dem till ett bättre läge… Jag minns inte riktigt vad jag sa, som fick Barbatönt att fälla sin kommentar, men det var något i stil med att eldgaffeln är verkligen ett underskattat redskap.

Mm, det är du och djävulen

