Efter en allergichock förra veckan (därav besöket på akuten i fredags) har jag fått ett litet knippe spännande mediciner att knapra på i några dagar.

Av dessa mediciner blir jag inte bara trött. Jag blir fullständigt död. Jag läser lite i Fass och det känns som att jag kan bocka av det mesta på både vanliga och mindre vanliga biverkningar.

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare): Trötthet, dåsighet, speciellt i början av behandling. Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 av 100 användare): Yrsel, lätt huvudvärk, illamående.

Måste säga att jag känner mig rackarns glad att åtminstone få slippa de sällsynta biverkningarna, som beskrivs såhär: ”Uppjagat tillstånd, speciellt hos barn, magsmärtor, förstoppning.”

Den andra medicinen ska tydligen inte ge några särskilda biverkningar. Ja, om man inte tar den en längre tid alltså. (Vilket jag inte ska göra – tack och lov!) Då kan man tydligen riskera att få blodpropp, tuberkulos, grön starr och en massa andra spännande grejer.

Tack och lov har jag en Barbatönt som tar hand om Lelle nu när jag bara sover bort mina dagar! Bara att sitta så här framför datorn är en enorm ansträngning. När jag gick till affären igår (en halvtimmes promenad fram och tillbaka, ungefär) kändes det som att jag hade sprungit ett maratonlopp. Jag känner mig som världens sämsta mamma, när jag inte orkar något annat än att bara sitta på en madrass i Lelles rum och stirra tomt framför mig.

Det ska bli så himla skönt att slippa vara så här trött! Onsdag är min sista dag med mediciner. Sen ska jag förhoppningsvis bli en bra mor och sambo igen. Det som verkligen gör det värt att må så här kasst är att mina eksem faktiskt ser mycket bättre ut än vad de har gjort på riktigt länge!

