En sak som är spännande med att klippa av sig håret är att man upptäcker hur fruktansvärt ful hårfärg man har. Det som förut såg mörkrött och finfint ut är helt plötsligt mesrött. Ja, man kan till och med drista sig till att säga att det ser lite rosa-aktigt ut. Dessutom hade jag tydligen betydligt mycket mer utväxt än jag trodde, så det är dessutom ganska beigefläckigt här och där. (Läs: i polisongerna och bak i nacken.)

Eftersom jag är sugen på att bli blondin igen ska jag (på frisörens order) försöka ta det lugnt med färgandet ett tag, så kan jag nog få bli blond nästa gång jag går dit. Jag ser en ful sommar framför mig. 😦

Nåja. Frisyren är jag riktigt nöjd med. Tråkpagen är borta och det är kort på riktigt!

(Jag vet att det här var ett trist inlägg, men hela jag är rätt trist för tillfället… Har ett seminarium och en tenta kvar den här terminen. Då är jag (förhoppningsvis) klar med bajs-ekonomi för gott och kan bli en glad människa igen.)

