Tentan är skriven och jag lever tydligen än. Tror jag.

För att känna mig lite muntrare tänker jag att jag nog fick en vokal i betyg, istället för att använda det lite dystrare uttrycket jag blev nog underkänd. För det blev jag med allra största sannolikhet. Dock inte så hejvilt som jag trodde att jag skulle bli. Frågorna var faktiskt både vettiga och (verkade) genomtänkta. Mina svar var tyvärr inte detsamma, men inte heller generande obefintliga.

Det är nog en av de allra värsta känslorna som finns. (Hej överdrift!) När man inte för sitt liv kan svara någonting alls på tentafrågorna. Halvdåliga svar lämnade jag visserligen imponerande många, men jag svarade ändå på precis varenda liten uschlig fråga.

Inte hade jag en aning om att man kunde äta lammstek på buffé, förresten! Men det kunde man! Och det gjorde jag! Kantinen (eller blecket? har aldrig riktigt listat ut skillnaden) med rosa lamm var i princip orörd, samtidigt som de förgrämda genomstekta gråbitarna skramlade ensamma i sin kantin (eller i sitt bleck). En stor hög med rosa lamkött senare cyklade jag hem till Trudeluten igen, utan att veta om måltiden varit en firarlunch eller bara simpelt tröstätande. Gott var det i alla fall.

Snart kommer pojkarna hem så jag ska väl se till att röja upp här, så att Barbatönt kan fortsätta leva i ovetskap om vilken slusk han bor tillsammans med!

