Jag är verkligen ruggigt gnällig just nu! Inte gnällig i största allmänhet, utan över en specifik sak. Eller rättare sagt två specifika saker – nämligen mina ögon.

De svider och kliar och är röda och variga och kletiga och sticksiga och ännu mer variga och kletiga och slutligen så svider och kliar de ännu lite mer!

Jag var ju hos farbror doktorn och fick antibiotika förra veckan, men det har inte hjälpt. Jag skulle komma tillbaka om det inte gått över på en vecka, men jag drar mig verkligen för att gå dit. (I måndags hade det gått en vecka…) Min läkare är sjukt stressad och jag känner inte alls att han förstår mig. När jag var där senast hade han redan hunnit ut genom dörren när han sa hejdå!

Undrar just om man kan gå till optikern och kolla upp det här. Eller om jag ska hoppas att det går över av sig självt…

