Alternativ rubrik: ”Hej, jag heter Barbafjant och jag borde tentaplugga nåt alldeles hysteriskt just nu – därför bloggar jag massor…”

Det där med att bedöma folks ålder brukar man ju rätt ofta göra åt fel håll neråt. (I alla fall gör jag det.) Lite har det nog att göra med att jag tror att jag själv fortfarande är sisådär 22-23… Om jag då tänker att en person ser ut att vara fem år äldre än mig och således gissar på 28, men h*n i själva verket är 34 är det en ganska logisk felgissning.

Blekta medelålders kärringar kvinnor har jag uppenbarligen skitsvårt att bedöma ålder på.

Jag var visserligen inte helt ute och cyklade när jag gissade att Laila Bagge (blondinen från idol-juryn) är 45. Frågan är bara vad (snart) 37-åriga Laila själv skulle säga om min gissning…

Lite mer synd tycker jag om Malena Ernman, som jag trodde var i 50-årsåldern — typ en väldigt fräsch 57-åring — men som visst bara är 39.

Slutsats: Be inte Barbafjant att gissa din ålder om du är en medelålders kvinna med långt blonderat hår!

