(Ja, det där är visst ett uttryck som jag brukar kunna missbruka ganska flitigt. Att saker är lite X och lite Y. Kläder till exempel, är ganska ofta lite fula och lite fina. Det bor en väldigt velig femåring i mig tror jag…)

Nåja, det var ju egentligen inte alls det som jag skulle skriva om. Jag skulle ju skriva om hur det är att sitta i unis-bibblan. Det är där rubriken kommer in. Fast egentligen är det nog mest tråkigt.

Igår var det ett gäng jävla babianer som satt här. Egentligen var det nog inga äkta babianer, utan snarare ekonomer eller kanske blivande mäklare. Skrek gjorde de utav bara helvete i alla fall. Det är väl en sak att man pratar när man håller på med ett grupparbete, men man behöver väl inte skrika? *snörper ihop munnen som den surkärring jag är*

Idag är det folk som brer ut sig som jag stör mig på. Såna som ställer sina stolar, lägger sina jackor och sprider ut en massa papper och skit över halva världen. Är det så jävla svårt att lära sig att det utrymme som är mellan datorerna – som små fack liksom – är till för att TVÅ personer ska få plats med sina grejer?! Jag hatar att sitta med min väska och jacka och övriga grejer typ på golvet så att folk som går förbi sparkar till dem! *snörper än en gång ihop munnen som den surkärring jag är*

Edit: Jag blev så grinig att jag glömde bort att det faktiskt var lite roligt också, här i lågstadieskolans bibliotek universitetsbibblan. Det sitter några sjukt irriterande typer bredvid mig. Såna där som brer ut sig helt ogenerat, pratar högt både med varandra och i sina mobiltelefoner. (Och som eventuellt tjuvläser över axeln på mig också.) Men. Det är faktiskt lite skoj att den ena av dem får värsta tupparna i halsen hela tiden. Det är ju faktiskt lite roligt.

