Ett vanligt irritationsobjekt för mig är universitetsbiblioteket.

Idag är det faktiskt inte högljudda fjortisar som jag irriterar mig på! Istället har jag valt att reta mig på att den ena plastgrejen under tangentbordet — den där som gör att man kan vinkla upp det lite grann — har gått sönder. Alltså har jag att välja på A) att skriva med ett väldigt vingligt tangentbord B) att skriva med ett helt platt tangentbord. Jag har valt B, men irriterar mig väldeliga. Risken för att mina handleder kommer irritera sig ännu mer än vad jag faktiskt gör är överhängande…

Dessutom irriterar jag mig en del på att mina favoritbord är upptagna. Det var väl i och för sig inte nån stor överraskning att de skulle vara det, men ändå… (Det finns typ sju såna bord i hela bibblan och jag kom hit strax före fyra. Klar skyll-dig-själv-status på det!)

Nu ska jag sitta och irritera mig på mig själv en stund också. Det hade ju onekligen varit väldigt listigt av mig att kika på morgondagens seminarieuppgift lite tidigare än i morse! Då hade jag vetat att jag inte bara skulle intervjua en lärare om hans medieanvändning i undervisningen, utan att jag även ska skriva nån liten ordbajseriuppgift om vad som sades i intervjun också.

Precis nu när jag sitter och skriver börjar äntligen folk prata skithögt. Härligt! Då har jag det att reta mig på också!

