Jag hittade en lista på Bejjes reflektioner. Jag gillar ju att skriva listor (och ogillar att städa, vilket jag egentligen borde ägna mig åt just nu) så jag tänkte ta och ägna mig åt lite fylleri av den nu! Den stora frågan är ju bara vad jag heter… Barbafjant? Lisa-Grisa? Eller mitt riktiga namn kanske? Näe. Jag heter nog Barbafjant idag.

  • Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
  • Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
  • Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
  • Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

1. Vad heter du? Barbafjant
2. Ett ord på fyra bokstäver: Bajs. Ett av mina favoritsvärord. 
3. Flicknamn: Barbro. Passar bra på svärmor, har inga planer på att ge nån eventuell framtida dotter det namnet.
4. Pojknamn: Bosse. Ganska charmigt på småttingar, men jag associerar det mest med en rödbrusig mattelärare.
5. Yrke: Bagare. Ett drömyrke om det inte vore för arbetstiderna.

6. Färg: Beige. Som jag uttalar bääääsch när jag är i Karlstad och beeesch när jag är i Limpan.
7. Klädesplagg: BH. Sen jag slutade amma står det 85C och inte 95F i dem…
8. Mat: Brysselkål. Jag hyser en viss hatkärlek till dessa pruttluktande miniatyrkålhuvudena.
9. Sak i badrummet: Badkar. En nyfunnen kärlek.
10. Plats/stad: Bengtsfors. Tror inte att jag varit där, mer än på genomresa. Skojig dialekt, tror jag.

11. En orsak att vara sen:  Bilolycka. Oavsett om man är inblandad i en eller hamnar i kö efter den kan det ju vara svårt att rappa på…
12. Något man skriker: BORT! Exempelvis när Barbatönt står framför tv’n…
13. Film: Beetle Juice (Nån som kommer ihåg den?)
14. Något man dricker: Baileys. 
15. Band: Bellatrix. Isländsk skuttpop när den är som bäst!

16. Djur: Babian.
17. Gatunamn: Blåbärsgatan (min första adress, i Enköping)
18. Bil: Bubbla.
19. Sång: Blame it on the boogie, med Jackson 5. En suverän låt att dansa koreograferat till när man åker på tåg. …men man ska kanske inte göra det om man reser ensam!
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Ballongfärd. Inget som jag drömmer om, men jag skulle inte tacka nej heller!

