När jobbet bara känns som elände kan jag ju ändå trösta mig med att jag studerar något väldigt intressant och att det faktiskt är detta intressanta som jag ska jobba med på riktigt, i någon avlägsen framtid. Inte med att dela ut blodförtunnande, koka gröt och linda svullna ben. (Som jag inte på något vis ser som oväsentligt eller ”dåligt” arbete. Jag ser bara inte min framtid i den branschen.)

Nu har jag läst igenom mina favoritbloggar och uppdaterat mina lite grann också, så det börjar bli dags att plugga lite. (Verkligen välplanerat att ha föreläsningar enbart på fredag och måndag. Hejdå pluggfri helg!) Det skulle ju kunna vara jobbigt, men icke. Jag ska läsa igenom domen i Rödebymålet, vilket ska bli väldigt intressant. Gillar verkligen den lärare vi har i Rättskunskap. Han har en imponerande förmåga att faktiskt hinna med det han har planerat – eller så har han bara insett att repliken ”Oj oj, vi hann visst inte med allt den här gången” är sjukt irriterande. Hur som helst så känns det faktiskt som att jag lär mig något, trots att det bara är en delkurs på tre veckor.

