Igår gick jag till posten (eller för att vara mer korrekt: till postombudet) och hämtade ut ungefär tusen paket. De flesta visste jag precis vad de innehöll – kurslitteratur från Bokus, filmer från Ginza och ungefär tusen kilo gröt från Buzzador.

Men så var det ett paket till, som jag verkligen hade noll koll på vad det kunde tänkas innehålla. Nyfiken som jag är kollade jag såklart in avsändaren. Weleda. Hm, ett företag som bl.a tillverkar bäbisoljor och -krämer.

Listig som jag är finurlade jag snabbt ut att jag varit med i en tävling. Frågan var bara vilken tävling… Hela vägen hem gick jag och var omåttligt nyfiken. Vad sjutton kunde det vara i mitt paket?

När jag äntligen kom hem – det gick ju rätt långsamt pga de tusen kilona gröt – försökte jag leka lite tålmodig inför mig själv. Men det gick såklart inte bra så länge! Jag slet upp mitt paket och hittade en bärsjal! (För den som inte orkar klicka på länken kan jag meddela att den leder till en sida där nyss nämnda sjal kan köpas för 675 spänn!)

Nu är ju inte Lelle hemma (han och Barbatönt är i Karlskoga än) men när han kommer hem måste jag ju defenitivt testa om det är sant att man orkar bära ända upp till 18 kilo i den!


Vad jag gjorde för att vinna tävlingen? Inte en aning! I paketet låg det visserligen en lapp som gratulerade mig till vinsten, men i vilken tävling har jag ingen aning!

