Oj, vad länge sen det var jag skrev här!

Och oj, vad mycket som har hunnit hända!

Den 23 var jag på Hudmottagningen och träffade inte bara min egen läkare utan även självaste överläkaren. De verkade rätt överens om att jag såg för jäklig ut, eftersom jag fick påbörja min behandling redan samma dag! Jag kommer aldrig ihåg vad det heter, men nånting med kalium- är det i alla fall, som man får bada i. Detta i ett enormt, rostfritt badkar, som gör att man känner sig som ett lik i CSI… (Även om de inte badar i badkar, utan ligger på britsar, av rostfritt stål.)

Dessutom fick jag ungefär tusen nya recept. Invärtes antibiotika, utvärtes antibiotika (!), nya salvor, zinktillskott och kanske nåt mer. Just det – några spännande silkestuber att trä över armarna och benen också! Jag är tveksam till att de är så fantastiska som hemsidan vill insinuera, men det ska bli rackarns spännande att testa!

Förutom ett läkarbesök och en rejäl storhandling på apoteket har jag ju även hunnit med att fira jul! Det har gjorts hos svärföräldrarna i Karlskoga. Det har varit spännande att se ett annat julfirande än det jag är van vid. Detta var nämligen första julen någonsin (förutom några stycken då jag har jobbat) som jag inte firat med min familj. Lite konstigt (och skönt!) att det inte har varit sjuttielva personer som skriker i mun på varandra.

Över huvud taget så är det lite konstigt att saker inte är som man är van vid. Även om jag inbillar mig att jag inte är så traditionell så är jag visst det. Att det helt saknades både sill och Jansson på julbordet gjorde inte mig nånting, allergisk som jag är. Köttbullar däremot – även om jag egentligen inte tycker att det är så gott ska de ju gärna finnas där…

En tradition, som Töntfamiljen har, är att åka och hälsa på några vänner och dricka glögg på julaftons förmiddag. Tack vare den traditionen har jag nu träffat Idol-Lars! Eh… ja, och hans familj också, så klart! Vi tog såklart kort på Lelle och Lasse, för att kunna skryta med. Tyvärr känner jag inte så många som har koll på Idol, och de som har det (mina systerdöttrar, 9 och 11 år gamla…) tyckte att det var asbra när Lasse åkte ut!

Annars har det inte hänt så mycket här. Till en början fungerade inte internet, men sedan jag installerat ett program och tagit bort 98 (!) nätmaskar gick det att surfa igen! (Det programmet borde alla installera!) Imorgon åker jag till Limpan! Det känns skitläskigt att jag ska åka tåg ensam med Helmer, men det kommer förhoppningsvis gå bra.

Nu är det visst dags för kaffe. Kokkaffe. Hej Värmland!

