Eftersom jag inte skött mitt pluggande alls bra det senaste året såg jag till att skicka iväg min ansökan till CSN i riktigt god tid inför nästa år. (Så skulle de få lite tid på sig att läsa mitt väldigt sorgliga brev om hur jobbigt det är att vara gravid och studera.)

Tjohoo! vad glad jag blev idag, när jag loggade in mig på deras hemsida och såg att beslut fattades idag – jag kommer få studiemedel även i fortsättningen!

Men.

Det ser ut som att jag bara kommer få ”det vanliga” studiemedlet och inte de två tillägg som jag har ansökt om att få. Det ena är för studerande med barn och det andra om man har haft en inkomst innan studierna påbörjades. Det sistnämnda har jag aldrig ansökt om förut, men efter en skittuff höst, med ständigt minus på kontot, tänker jag skita fullständigt i hur stor skulden blir och faktiskt försöka ”få” så mycket pengar att det går att leva på!

Någon som vet hur det här funkar? Borde inte dessa extralån göra att man får ut mer än 7820 kr i månaden? (Edit: Jo, det ska de. Jag hittade nån uträkningsgrej på hemsidan.)

Nu är alltså frågan om det har blivit missat att jag ansökt om extralån, eller om de tycker att jag är för dum och ful för att få dem. (Rätt trolig teori, jag vet.)

Självklart upptäckte jag detta efter deras telefontid, så nu får jag vänta till på måndag för att reda ut det hela! Grr…

