Snart ska jag och Barbatönt iväg på bio!

Och se Låt den rätte komma in. Är det två år sedan som jag sa att jag hoppades att den boken aldrig skulle filmatiseras, med tanke på hur pajigt det antagligen skulle bli? (Nån som har koll på när vi hade den som kurslitteratur?)

Nu har jag ändrat åsikt, främst för att jag har hört att de värsta scenerna är borttagna. Det är liksom en sak att läsa om döda män med erigerade penisar (en mening jag aldrig trodde att jag skulle skriva i bloggen – eller någon annan stans!) och en helt annan att se dem vandra omkring på bioduken.

Lite spännande är det såklart också att vi ska ge oss iväg utan Helmer! Min moster, som inte bor så långt borta, ska komma hit och vara barnvakt. Det blir andra gången sedan Lelle föddes som vi är ute på vift båda två, tillsammans, utan honom. (Förra och första gången åkte vi till Plantagen och köpte en gigantisk kruka och en massa blommor till balkongen. Det var alltså ett tag sedan…)

Tjohoo! Vuxenliv, here I come!

