Igår var jag nästan dödligt sjuk. Ja, lite grann i alla fall.

Jag hade så ont i huvudet att jag verkligen inte visste vart jag skulle ta vägen. Till apoteket var det i alla fall ingen idé att ta vägen, eftersom kontot var så galet tomt att det inte ens fanns pengar nog till panodil på det.

Under dagen blev det bara värre och till slut var jag redo att amputera hela huvudet, så illans ont gjorde det.

Dagen slutade med att jag kräktes tre gånger och sen gick och lade mig innan klockan var tio ens en gång. (Två saker som sannerligen hör till ovanligheterna – att jag har så ont att jag kräks och att jag går och lägger mig så tidigt. Det gjorde jag inte ens på den tiden då jag började jobba kl 6.)

Man kan ju lätt tro att jag skulle känt mig rätt mosig när jag vaknade upp efter nästan tolv (!!) timmars sömn, men icke. Jag kände mig bara helt normal och pigg och utsövd. Och ljuvligt huvudvärksbefriad!

