Det här kommer säkert vara årets icke-nyhet, men jag måste bara skriva det ändå!

Hurra! för att man kan ta loss tvättmedelsfacket i tvättmaskinen och skölja ur (eller torka av, eller till och med diska) det!

Fram tills vi köpte vår tvättmaskin i början av sommaren har jag inte haft en aning om denna härligt användbara funktion! Däremot har jag ofta, ofta svurit över att grannens sköljmedel har legat kvar i facket. Och minst lika ofta har jag svurit när jag råkat spilla tvättmedel i sköljmedelsfacket.

Så, när vi köpte tvättmaskinen och blev visade en massa olika modeller, visade tjejen i Elon-butiken hur enkelt det var att ta loss facket! Bara att trycka på en knapp och dra ut! Här har jag alltså varit iriterad helt i onödan i flera år.

Kom att tänka på det här nyss, när jag körde igång en maskin och lyckades spilla typ tre kilo tvättmedel (men egentligen var det kanske en matsked, max) i sköljmedelsfacket. Så underbart enkelt att bara ta ut hela facket, hälla tillbaka pulvret i kartongen och sedan börja om från början.

Om inte det är vardagslycka så vet jag inte vad som är det!

