Jag är för tillfället gräsänka, vilket innebär att jag inte kan disponera min tid riktigt lika fritt som jag är van vid. Visserligen får jag anpassa mig efter Lelle väldigt mycket de dagar som Barbatönt är på universitetet, men på kvällarna är jag van (och rätt bortskämd!) vid att kunna plaska runt i badkaret, blaja vid datorn eller bara ligga och läsa hur länge jag vill. Det funkar inte riktigt när jag är ensam med Helmer…

Nu har han dock somnat, och jag har inte en aning om vad jag ska göra! Jag har liksom läst alla de sjuttielva bloggar som jag följer, surfat runt lite på tradera, och druckit så mycket kaffe att jag är lite skakig… Jag skulle ju kunna städa, men det har jag faktiskt ingen lust med!

(Hur trist är inte det förresten? Barbatönt var värsta hemmafrun igår och dammsög och gjorde så fint, men eftersom vi har vagnen i lägenheten är det redan jätteskitigt där den har dragit fram. Jätteskitigt är väl en överdrift, men grusigt är det!)

Jag tar väl en kopp kaffe till. Paketerar kanske någon av de grejer som jag sålt på tradera. Och så skulle jag visst sortera foton också! Det finns nog att göra, även om jag inte städar!

