Helmer har på sistone fått erfara att det har sina nackdelar att vara rörlig.

I morse, när jag käkade frukost, låg han som vanligt på sin lurviga Spöket Laban-pläd. Plötsligt, när jag tittar upp från tidningen ser jag att det bara är Helmers huvud som ligger på filten. Han har alltså vänt sig från rygg till mage, och råkat hamna utanför. Nästa gång jag kikar ner på honom ligger hela han på golvet, nu på rygg igen. Filten ligger där bredvid och ser mysig och lite ensam ut…

När jag skriver det här ligger han och smågungar lite, och hur långt jag än placerar honom från hårddisken som står på golvet är han ständigt på väg att krocka med den!

Ja just det. Förra veckan gjorde han ett vändningsförsök med huvudet rakt in i vardagsrumsbordet.

Det har, som sagt, sina nackdelar att vara rörlig!

