Blä! Jag mår inte alls särskilt bra. Ärligt talat mår jag riktigt uselt.

Vet inte riktigt vad det är, men misstänker en urinvägsinfektion, som brukar ha en förmåga att knäcka mig ganska brutalt. (Varför ha sveda när man kissar när man lika gärna kan få såna njur(ellervad det nu är)-smärtor att man kräks, liksom?)

Jag övervägde till och med att skippa babymassagen för att jag mår så pissigt. Anledningen till att jag till slut gick dit var kanske lite omoralisk eller så, men det struntar jag i. Nämligen brukar Helmer sova väldigt bra efter massagen – typ tre timmar istället för tre kvart! – och det kändes rätt lockande att ha en sovande bebis istället för en som vill leka. Nåja. Jag tycker att man kan få tillåta sig att vara en dålig mamma om man inte är frisk.

Jag borde ju verkligen ringa läkaren, men drar mig för det. Jag hatar att bara ha vaga mystiska symptom, istället för de som man ”ska ha”. (Samtidigt som det onekligen är skönt att slippa sveda när jag kissar. Det låter ju inte särskilt skönt…) Hm. Får se om jag lyckas samla lite mod. Det är otäckt att ringa. Men vore ju bra om nån kunde säga vad det är jag lider av. Antagligen hypokondri som vanligt…

