Idag är det exakt ett år sedan Barbatönt kom hem med klirrande påsar. Det är exakt ett år sedan jag gråtande tog emot honom. Jag stod där i köket och grät och skrattade och grät och skrattade. I handen, som inte ville sluta darra, höll jag ett positivt graviditetstest. Vi grät och skrattade tillsammans.

Ur dagboken, den 24 september 2007:

Idag kunde jag inte hålla mig längre. Jag vågade inte köpa test på apoteket som ligger närmast, utan tog bussen in till stan. På hemvägen var jag så nervös att jag tog fel buss. En härlig omväg på nästan en timme…

Till slut var jag hemma.

Rusade in på toaletten! Fram med testet fort som attan!

Kunde bara inte låta bli att tjuvkika lite.

…och såg ett plus växa fram!

PS Innehållet i de där klirrande påsarna fick Töntis dricka upp på egen hand…

