För inte alltför många år sen gick mina fetinglöner* åt till tokshopping åt mig själv. Jag kan fortfarande minnas lyckan när jag hittade ett läppglans i en alldeles perfekt nyans, förpackat i en alldeles perfekt hylsa (läs: galet kitschig) med en alldeles gudomlig doft. Det kostade nästan 300 spänn och jag köpte det utan att blinka. Vadå då? Jag hade ju en fetinglön i min knallrosa my little ponny-doftande hello kitty-plånbok, så jag kunde utan problem både betala hyra och köpa mat efter mitt galna inköp. (Plånboken var alltså dekorerad med hello kitty. Men luktade precis som my little ponny gjorde när man var liten, antagligen var den tillverkad av samma sorts plast eller så.)

För tillfället är det långt ifrån några fetinglöner som droppar in på kontot. Men jag drömmer fortfarande om galna shoppingturer.

Om att köpa en mobil med sugpropp, så att den kan hänga över skötbordet i badrummet. (Som om vi hade nåt annat skötbord…) Och en babysitter som gungar och låter och antagligen ser helt anskrämlig ut, men som Lelle kan sitta som en kung i. Och små små kläder med en hel massa krokodilisar på, bara för att Lelle passar så bra i grönt.

(Dessutom såg jag på aftonbladet att det är tokbilligt med restresor just nu. Nån som vill skänka lilla familjen några tusen? Lite sol och salta bad till mina eksem. Och så lite souvlaki, tzatziki och rödvin för själen. Åååh.)


* Eh, jag har jobbat som mattant och vårdbiträde. Så ta det där med fetinglön med en nypa salt. Man får dock attsingen så mycket mer då än om man är student, eller mammaledig!

