Sånt som skulle kunna göra en ledsen:
Att man, när man ringer sin frisör, får veta att det inte finns några lediga tider förrän om tidigast två veckor.

(Till råga på allt går mitt leg ut imorgon, så jag skulle helst vilja bli fin i håret innan jag tar ett kort till nytt leg som jag måste dras med i fem år. Det känns illa nog att jag har sjutton gravidrestsdubbelhakor samt är rödflammig som en dansk salami på grund av eksem… Då är en schyst frisyr det minsta man kan önska sig! (Och att kortet är svart-vitt!))

Sånt som gör en glad igen:
Att frisören ringer upp lite senare och meddelar att det finns en lucka nästa tisdag. Visserligen för sent för att jag ska kunna vara snygg på bröllopet, men jag kan fixa nytt leg-foto inom en hyfsat rimlig tid.


(Ungefär så spännande är mitt liv…)

