Jag hade tänkt att jag skulle gå in på försäkringskassans hemsida och fixa lite så att vi får pengar. Det har jag gjort också, så nu borde jag slippa pyssla med det fram till december.

Och så skulle jag gå in på mina sidor på apoteket, där jag tänkte se över mina recept på tusen nya mediciner. Men det var något fel på sidan, så jag får väl gå till apoteket och ta det över disk imorgon istället. Ska ju ändå dit och byta en flaska alsolsprit (!), vars lock var trasigt.

Dessutom tycker Barbatönt att jag borde blogga om Limpan-besöket, och det kan jag ju hålla med om. Jag orkar bara inte just nu…

Och själv vill jag ju gärna skriva om mitt besök på hudmottagningen igår. Inte för att det egentligen är så särdeles spännande att träffa en norsk läkare (som pratar sån där jobbig norska som jag inte förstår) eller att visa upp sina kliande utslag för henne, utan för att hon gjorde värsta CSI-undersökningen på mig! I alla fall tyckte jag att det kändes lite så när hon släckte ner i rummet och lyste på min rödflammiga rygg med en uv-lampa! Om man kan sitt CSI är det ju lätt att tro att hon gjorde så för att kontrollera om jag hade sperma på ryggen, men det var tydligen för att se om det fanns några jästsvampbakterier i eksemen. Jag var så himla till mig över den spännande undersökningsmetoden att jag faktiskt inte kommer ihåg huruvida det gjorde det eller ej.

(Sådär! Då lyckades jag skriva om det i alla fall!)

En promenix till kiosken för att hämta ut paket var också inplanerad, men eftersom Lelle varit ovanligt hackig idag passade jag på att eftermiddagssova när han äntligen gjorde det, istället för att traska iväg.

Imorgon ska det däringa paketet hämtas ut. Och så ska Lelle på 2-månaderskontroll! Och jag ska komma ihåg att gå till labbet för att lämna blodprov. Den norska läkaren trodde att min nyförvärrade klåda kan bero på zinkbrist, vilket man tydligen kan få när man ammar. Det vore ju schysst om klådan kunde bli lite bättre av något så enkelt som extra zink, istället för konstiga krämer och tabletter.

Tja, det var lite om mitt rafflande liv.

