Här ligger världens sötaste namnsdagsbarn och viftar med lillfingret som värsta 1700-talssnobben! (Och putar med biaframagen…) Hans stora dag – den allra första namnsdagen – har inte firats nämnvärt. Inte alls, för att vara ärlig. Min mamma hade skickat ett kort, men det hade tyvärr inte kommit fram. Nästa tillfälle att skicka presenter är den 16 januari. (Om ingen vill gratulera mig på Alma-dagen den 8 september?)



Barbatönt är i sommarstugan, där han rensar stuprännor och smultronland. Jag och Lelle softar här hemma. Hittills har det gått överraskande bra att vara ensamma hemma – nu har vi varit det i tolv timmar. Vi får väl se vad jag säger om saken i morgon förmiddag när Lelle tycker att det är dags att gå upp och jag helst vill ta igen mig. Vid den tiden brukar nämligen den förälder som haft natten lämna av till dagpasset…


Förhoppningsvis har bärselen hunnit torka tills dess. Den blev nåt alldeles fenomenalt nedbajsad imorse så den har hängt på tork (efter tvätten alltså!) hela dagen. Det är rätt skönt att slippa bära runt på lillgrisen hela tiden.

Nä. Nu ska här sovas! I säkert tre timmar eller så!

(Det är inte jag som har blivit galen, det är blogger som gör att radbrytningarna muppar till sig när man lägger in bilder!!)

