Jag skrev ju i det senaste inlägget att året är 2008. Men ibland undrar man ju…

Jag och Barbatönt lever i allra svartaste synd (ogifta och utan någon vilja att förändra det tillståndet) och har som bekant även tillverkat en Barbarolf. Just det faktum att vi inte är gifta är tydligen lite misstänkt – i alla fall när det kommer till frågan om faderskap. För det vet man väl hur ogifta fruntimmer beter sig?

I morgon ska vi alltså iväg och se till att Barbatönt blir registrerad som Lelles pappa. Det är både jävligt fjantigt, riktigt gammaldags och kanske allra mest förnedrande att man måste göra en så krånglig grej av det. Både för mig och Barbatönt.

Jag har både hört om folk som går igenom den här proceduren utan att det ger några men. För dem har det räckt med att underteckna något papper och sen har det varit klart. Andra däremot har fått utstå närgångna frågor och känt sig ganska kränkta (yes! ett modeord i min blogg!) efter mötet. Det ska bli intressant att se vilket bemötande vi kommer få.

