Hade inte idag kunnat vara en fin dag för Barbarolf att komma till världen? Mitt favoritdatum, fredagen den trettonde är det ju faktiskt. Det borde väl Rolf kunna tänkas uppmärksamma på något vis? Exempelvis genom att göra entré i stora världen.



Jag avslöjade nyss för min mamma att jag fredagen den trettonde mars 1998 var full i skolan. Hon verkade av någon anledning inte särskilt stolt över mig…

Anledningen till att jag var det var helt enkelt att det var min artonårsdag. Kvällen innan gick nån stor skolfest av stapeln. Stället där den hölls var en helt vanlig krog i Limpan, där bardelen var stängd för alla som var under arton. Gissa vem som kastade sig in där efter tolvslaget? (I sällskap av sin 17-åriga kompis, som var utrustad med falskleg.) Och som blev väldans bjuden på en massa goda saker (och en mindre god persikocider) eftersom hon faktiskt fyllde år!

Jo, det var såklart Barbafjant i egen hög person!

Jag blev bjuden så till den milda grad att effekten satt i när det var dags att vakna och trampa iväg till skolan. Om jag inte minns fel var det först framåt lunch som jag började bli lite trött.

Så att fredagen den trettonde skulle vara något slags otursdatum håller jag inte alls med om. Oavsett om Barbarolf stannar kvar eller dyker upp.

