Man skulle kanske kunna tro att tystnaden här innebär att jag föder barn, men så är icke fallet!

Den beror snarare på att jag fikar på stan, sitter på en buss som åker helt fel (och det faktiskt beror på chauffören och inte mig för en gångs skull; jag är rätt bra på att hoppa på fel buss), käkar jordgubbar, försöker få en klipptid, tittar på dokusåpor istället för att ta en tupplur, eller så kanske jag bara sitter framför datorn utan att orka skriva nånting.

Igår tänkte jag att om jag bara ser till att planera in nånting riktigt efterlängtat så borde väl Rolf känna det på sig och dyka upp? Om jag dessutom planerar in det en dag då två personer i närmsta släkten (min kusin och Rolfs kusin) fyller år borde väl Rolf bli ännu mer sugen på att komma? (Det är liksom bara de två och syrran som fyller på hela sommaren, resten av födelsedagarna är i februari (2), mars (4), april (2), maj (2) och september (1). Alltså är födelsedagskrocksrisken väldigt liten efter idag. Jag tänker inte låta Barbarolf vänta till den 2 juli, då syrran fyller!)

Så jag bestämde mig för att dra in till stan på vinst och förlust och försöka få en klipptid. Ganska idiotiskt, med tanke på att det är studenttider nu = jag är inte direkt ensam om att inte vilja se ut som ett mähä i skallen. Men, jag blev ändå lite glad hos frisören. Nämligen stod min ordinarie frisör bakom disken och det hade jag ju inte väntat mig, eftersom hon skulle ha bläbis en vecka innan mig. Hennes son hade kommit tidigt och var nu sex veckor. Jag blev lite avundsjuk…

Hur som helst så fick jag hennes privata nummer, så nu kan jag höra av mig och bli lite snygg när jag har tid efter Rolf. Hon jobbar inte, men hoppar in och tar hand om stammisar då och då. Det känns synnerligen bra, för då slipper jag gå till nån skum gettofrisör som klipper tantfrilla på mig. Såna saker är mer hemska än man kanske kan tro. Jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på en misslyckad klippning som jag råkade ut för 1995.

(Jag misstänker att det kommer bli traumatiskt för mig att flytta från K-stad. Det här med bra frisörer är inte lätt, och den här är nästan bättre än bra. Titta bara på min make-over från i höstas!)


Hm, det blev visst en himla massa svammel där… Om ingenting väldigt överraskande händer så lär det hur som helst inte bli något föderi av idag heller. Har visserligen lite småont i rolfhuset (läs: badbollsmagen), men inte så att det verkar bli nån Rolf av det.

Räkna alltså med att jag återkommer imorrn!


PS Hur sjukt är det inte att vara i vecka 42??

