Rolfutkläckarstatus: Oförändrad. Rolf trivs helt enkelt superbra i sitt hus!

En kombination av rolfväntandet och sommarvärmen har gjort mina fötter en aning större än vanligt… Typ så att de enda par skor jag kan ha är ett par ballerina som vanligtvis är för stora, samt ett par badtofflor. Igår lyckades jag spränga ballerinaskorna, och på kuppen dra på mig en depression. Det är nämligen jävligt depressionsframkallande att vanka sig fram i tillvaron med en hel och en trasig sko. Särskilt om man redan är lite instabil i humöret. (Det där var, som alla kanske förstår, en viss underdrift av hur jag känner mig just nu… Jag gråter till Gilmore Girls, det säger kanske det mesta om mitt tillstånd?)

Nåja. Hur som helst så gick min sko sönder. Det vet väl minsta barnunge att man inte ska dra på sig sina skor utan att öppna dem först – men hur lätt är det att öppna ett yttepyttespänne på sidan när man är i barbaformat? Inte alls lätt!

Dagens äventyr har alltså innefattat ett besök hos skomakaren. Han sydde fast remmen ganska fult, men väldigt billigt, så jag är nöjd!

Dessutom gick jag och Barbatönt och lyssnade på en gospelkör som min morbror sjunger i. Jag tänkte att Rolf kanske skulle tycka lika illa om gospel som jag gör, och därför bli utskrämd. Tyvärr funkade det inte – kanske tycker Rolf faktiskt lika illa om gospel som jag gör, och vägrade därför komma ut?

Efter en smaskig enchilada som till 98% verkade bestå av smält ost (måste lägga det på minnet om jag någonsin ska bakisäta på stan!) var det dags att åka hem. Fram tills dess att vi satte oss på bussen hade jag inte tyckt att värmen var så himla farlig, men att sitta i en överfylld buss tillsammans med en massa skränigt slödder (så är det att bo i gettot…) i nästan en halvtimme fick mig både gnällig och svettig. Som en extra bonus ligger hållplatserna cirka tre decimeter ifrån varandra, vilket gör att det aldrig någonsin hinner bli lite fläktigt från takfönstrena. Skitkarlstadsbuss som inte har några snabbussar på söndagar!

Eh. Så om jag ska sammanfatta den här dagen har den alltså varit lite bra och lite dålig. 🙂

