Efter att blivande mormor sagt till Rolf på skarpen räknade jag såklart med att få föda barn inatt! Men icke, sade Nicke! Rolf verkar ha lika lite respekt för henne som för sina föräldrar.

Nåja. Jag försöker vara lite positiv till dröjsmålet och ser nu fram emot att knalla iväg till en kompis examenshögtid lite senare idag. Att planen egentligen var att gå dit och visa upp en liten bedårande – och inte alls röd-i-ansiktet-skrikande – Rolf förtränger jag så gott jag kan.

Annars går livet sin stilla gång här på Trudeluten. Det spelas en hel del yatzy. Och äts en hel del pollykaka, även om nu även den andra kakan sjunger på sista refrängen. Jag tyckte så synd om mig själv som inte kunde sova inatt att jag var tvungen att ta en sängfösarbit… Och i morse var det kanske ännu mer synd om mig, eftersom jag vaknade så tidigt, trots att jag inte sovit många timmar alls, så då fick jag en bit som lite uppmuntrande frukostefterrätt!

