Om någon gluttar in för att kontrollera status på rolfframklämmandet så måste jag meddela att den är oförändrad. Barbarolf verkar trivas lite väl bra i sitt hus. Inte ens gårdagens nachos- och glassorgie gjorde det för trångt därinne… (Jag tänkte att jag kunde ge Rolf så lite utrymme att det inte kändes lockande att ha mig som hyresvärd längre, men det gick inte så bra.)

Nåja. Lite bra kan jag väl medge att det är att Rolf inte dykt upp än, och framför allt inte idag. I förmiddags kom nämligen en gubbe (typ i min ålder, men men) och installerade den efterlängtade tvättmaskinen! Jag undrar just hur många vuxenpoäng en sådan ger… Att vi valde den främst tack vare den snygga designen på startknappen är något mindre vuxet.

Lyxigt som attan att slippa springa upp och ner med tvätten! Särskilt just nu, när foglossningen gör att jag stapplar nerför trappan som en bajsnödig anka.

En annan begivenhet i det här hemmet idag är det storbak som beräknas gå av stapeln ikväll. Jag är helt enkelt ohemult sugen på kanelbullar, och då är det väl bäst att göra några. Limpor vet jag inte om jag är så sugen på just, men det är alltid trevligt att knåda. Och sockerkaka. Ja, va 17, det är gott helt enkelt!

