Av någon underlig anledning har skärmen nu bestämt sig för att funka igen. Jag har kunnat sitta i över en halvtimme utan att den har slocknat! Tjohoo!

(Mellanslagstangenten är däremot hjälplöst handikappad. Tror egentligen inte att det är så svårt att fixa till den, men det är nog en fördel att inte ha datorn igång när man demonterar tangentbordet…)

Wikipedia är ändå väldigt spännande att surfa runt på.

Just nu kollar jag upp födelsedagar. Tänka sig, samma dag som jag fyllde åtta dog John Holmes, mest känd för sin absurt stora kuk. Och Barbatönt delar födelsedag med både Ron Jeremy (som väl inte är riktigt lika välhängd som Holmes, men i samma bransch) och Leif GW Persson. Min mamma är på dagen 16 år äldre än Torsten Flinck, och fyllde 29 den dagen som Posh Spice föddes. Och så tyckte jag lite synd om Barbafarfar, när jag läste att Beppe Wolgers dog på hennes 16-årsdag.

Som sagt. Det finns mycket spännande att läsa på wikipedia.

Allt detta hittade jag bara för att jag är så sugen på en ny tatuering.

Vet ungefär vad jag vill ha, men vill gärna veta lite mer om symboliken. (Trist att ha en symbol av nåt slag, och för sent inse att den betyder nånting helt annat än vad man trodde.)

(Och näe, porrskådisarna som jag nämner ovan har inget med den eventuella gaddningen att göra!)

