Vi kan väl låtsas att det snart är jul? Eller att jag fyller år? Att jag fyller år idag, till och med!

I så fall vill jag önska mig en pick-nick!

Den pick-nicken ska innehålla:
* en rutig filt (för det ska pick-nickar faktiskt innehålla)
* en stol eller kanske en liten pall, eftersom jag inte pallar (hi hi!) att sitta på marken alltför länge
* grillad kyckling
* potatissallad (inte majonnäsig, utan sån med balsamvinäger och soltorkade tomater!)
* mimosasallad (nånting flottigt måste man ju ändå ha!)
* tzatziki (jag gör gärna den – det är jag skitbra på!)
* grönsallad med en massa gurka, och kanske fetaost också…
* baguetter! jag gillar egentligen inte sånt bröd, men på pick-nick är det ett måste!
* singoallakex (även om graviditeten har fått mig att tycka att ballerina är rätt okej de också!)
* en enorm flaska …välkyld …sprite (men snart är det dags för rödtjut igen! eller kanske iskall pinot-gris!)

Och så kanske några trevliga polare också! Det skulle nog kännas lite dumt att sitta där alldeles ensam.

