Om man inte känner sig aptrött så har jag ett riktigt bra tips på hur man blir det. Om du inte har en bil, låna en – det blir nog lite väl tungt att utföra detta till fots…

Åk först iväg till en barnaffär. Inte en affär där man kan köpa barn, utan där det finns tusen miljoner fina saker som man kanske inte visste att man behövde till sin kommande knodd. (Dessutom finns det en hel del läskigt fula grejer med Nalle Puh och sådär också. Och så en alldeles speciell kategori, med hiskeligt fula saker, som man vill ha ändå, bara för att de är så festliga. Typ vibrerande babysitters med ljudeffekter…)

Därefter rekommenderas en sväng på IKEA. Tyvärr (ur aptrötthetssynpunkt alltså) hittade vi allting vi skulle ha nästan med en gång. Dessutom var det ju tisdag och alltså ganska lite folk därinne.

För att avrunda dagen, och inte minst för att få riktigt ont i sina elefantliknande gravidsvullnadsfötter, bör man vandra runt på ICA Maxi i cirka tusen år. Där ska man handla så hysteriskt mycket så att både hushållsbudgeten och bärkassarnas handtag rämnar.

För att få lite extra piff på dagen kan man gärna inleda med ett vakenpass mellan 03:41 och 05:52. Och sätta klockan på ringning vid 07:43. (Och gärna ha tvångstankar om att klockan måste ringa på ett klockslag som slutar med 3!)

Nu ska jag ta och sänka ner min värkande kropp i ett varmt bad. Förhoppningsvis lyckas jag ta mig upp igen…

