Just nu är jag glad att jag är begåvad med ett lågt blodtryck, annars hade jag troligtvis fått en hjärtattack för flera minuter sen…

Jag blir så förbannat kokande ilsken när det sitter idioter och grupparbetar vid de enskilda datorerna i bliblioteket! Hur svårt är det att sätta sig vid nåt av borden där det finns plats för flera personer? Särskilt en dag som denna, när blibblan faktiskt är relativt tom, så att det finns platser där. (Finns det inga platser kan till och med jag ha överseende med snattrande idioter. Nja. Jag kan nästan ha det i alla fall.)

Snart ska jag och herr Tönt ta bussen till sjukhuset och höra nåt slags föreläsning/se en film om förlossningsavdelningen. (De tar inte emot några besökande grupper där nämligen.) Och då orkar jag bara inte knalla hem, för att bara hinna vara hemma någon knapp timme. Istället tänkte jag sitta och vara duktig och skriva en restuppgift från senaste kursen. (Med skriva menar jag egentligen att jag mer eller mindre ska plagiera Töntis uppgift, sasamtidigt som jag plagierar delar av min egen uppsats, som tar upp i princip samma ämne…)

Men självklart så sitter det en massa grupparbetande fåntrattsidioter här och gör att min koncentration försvinner och blodet kokar i kroppen på mig! Jag lyckas fasiken knappt trycka ctrl+c, ctrl+v. Då är det illa!

Som Ufot kommenterade när jag gnällde över toaletterna på det här stället – man tror att det är vuxna människor som befinner sig här. Jo, man trodde ju det. Ändå känns det mest som att vara på högstadiet.

