Ibland när man har laddat för att bli arg/upprörd blir man ju nästan lite besviken när det visar sig att man inte alls behöver bli det.

I veckan ringde jag till Tele2 för att be om ett nytt SIM-kort till min mongo-mobil. Jag hade inte riktigt trott att det var kortet som var problemet, eftersom det faktiskt funkade klanderfritt i min gamla mobil, men det kunde ju alltid vara värt ett försök.

Fick ett kort skickat till mig, dessutom med löfte om att slippa betala för det eftersom jag haft det så struligt med min telefon.

Så i torsdags så kom det nya kortet.

Och sedan i torsdags har jag – peppar peppar – kunnat använda den nya telefonen helt utan problem!

Mest är jag såklart glad och lycklig över att äntligen kunna använda min röda, glänsande telefon. Men lite besviken är jag också över att inte få vara upprörd konsument längre…

