Fasiken, vad lycklig jag är över att det äntligen är vår!

Visst, jag blir ganska pundig av pollenmedicinen, men i övrigt är allting bara bra bra bra just nu!

Det är ljust ute, även på kvällarna. Det är varmt ute, och då slipper man ha jacka på sig! Jag har plockat vitsippor, som gör att till och med skruttköket ser vårigt och fint ut! (I alla fall om man koncentrerar blickarna mot köksbordet…) Jag har äntligen invigt mina röda fina ballerinaskor!

Och Ben&Jerry’s har kommit med en nyhet för säsongen – en schwenagod (läs: delikat) sandwich, som trots sitt hutlösa pris redan har inmundigats av mig tvenne gånger! Kakor med chocolate chip-glass mellan! GB’s sandwich har jag ätit typ en gång i hela mitt liv, och inte alls gillat. Men denna läckerbit… Mmm…

Att jag inte gör någon som helst nytta i skolan förtränger jag så gott jag kan. Idag har jag exempelvis skolkat från en föreläsning (första gången under min universitetstid som jag missar en föreläsning med flit!) samt tittat på nånting i mikroskop. Jag tror att det hette Daphnier, eller nåt sånt.

Jag tar helt enkelt inte min utbildning på allvar ett enda dugg just nu. Och det är förbannat skönt!

