Jag köpte ju en ny mobil i vintras. I januari närmare bestämt. Den tjugoförsta januari om vi ska vara petiga.

Tyvärr visade den sig vara koko. Jo, det är faktiskt bästa sättet jag kan beskriva en mobil som inte förstår att den har ett SIM-kort i sig på.

Så den skickades tillbaka.

Och jag fick en ny. Som inte heller förstod att den hade ett SIM-kort i sig.

Då var jag för seg med att ringa och klaga, så jag fick skicka den på lagning istället för att få en ny.

När den nylagade telefonen kom tillbaka kvarstod problemet såklart.

Så jag skickade tillbaka den.

Och nu vet jag inte om jag längtar efter att få tillbaka den, eller om jag bara vill gråta. Jag tror att jag vill både ock.

Om inte annat ska jag nog börja fila på ett brev till tele2. För hur skoj är det att betala förhöjd månadsavgift för en telefon som man har kunnat använda typ tre dagar? Inte ett dugg faktiskt.


Den är ju snygg i alla fall…

