I måndags började jag en ny kurs. En slags naturvetenskaplig fjantkurs som tydligen ska göra mig allmänbildad, vilket är bra att vara när man är lärare. Idén kan jag hålla med om. Men vad är det som gör mig så allmänbildad när jag leker med pendlar och mäter snören? Det kursen hittills har gjort med mig efter en vecka är att sänka mitt självförtroende totalt, eftersom jag gång på gång får bevisat för mig hur jävla trög jag är när det gäller såna här ämnen. Det är faktiskt ganska tråkigt att känna sig dum i huvudet, när man vet att man egentligen är ganska smart. Det är bara det att min smarthet hellre bryr sig om annat än kemi, fysik och biologi.

Idag har jag äntligen fått lära mig något riktigt relevant.

”Om du ska klappa en katt, gör det på vintern. Då blir den elektrisk.”

Fan vad bra det känns att lägga 12111 kr på tio veckors studier! (Så stor är lånedelen för en student utan tilläggslån.) Jag menar – sådan viktig kunskap är väl nästan värd det dubbla!

