Jag har väl hela våren haft i bakhuvudet att jag skulle till Limpan över påsk, men har inte riktigt funderat särskilt mycket över när påsk egentligen är. Visst, det har pratats om påsklov hit och ovanligt tidigt dit, men det har ändå lyckats gå mig förbi att den faktiskt var så tidigt som den faktiskt är i år.

Att studentbiljetter på tåget dessutom blir billigare ju senare man beställer dem har väl också varit en bidragande orsak till mitt ointresse för att planera resan mer noggrant.

Att jag skulle köpa min biljett så sent som en dryg timme innan det var dags att åka hemifrån var väl däremot inte direkt något planerat. Igår, när jag bara skulle kolla in SJ’s hemsida, insåg jag lite lätt panikartat att det faktiskt inte gick några (billiga) tåg mellan Karlstad och Limpan som idag. Så jag slängde ner en salig röra av rena och smutsiga kläder – tvättstugan var liksom bokad till idag – i den nyinköpta resväskan och lämnade Barbahemmet i all hast. Nästan i alla fall… Jag hann ju faktiskt käka lunch/middag med Töntis innan jag drog!

Så nu är jag alltså i Limpan och hänger med stockholmssyrran och hennes kids. Mamma, som ju faktiskt bor här, är däremot inte hemma. Hon är i Göteborg hos lilla storebror D. Spännande familjesammankomster vi har…

Nä. Nu ska jag nog ta och syna syskonbarnens påskägg på nära håll. Bäst att passa på innan chokladen tar slut!

