Bra: Väldans trevlig melodifestivalafton tillsammans med Barbasohl. (Och Carola gick inte direkt till Globen! Även om jag inte är överdrivet engagerad i det här evenemanget kan jag ju inte låta bli att vara skadeglad!)

Bajs: Glasögon som plötsligt går sönder. Särskilt om de går sönder på ickelagningsbara sätt.


Sakta men säkert börjar jag bli religiös. Min gud har egentligen bara en sak för sig – att kontrollera hur min ekonomi står till. Om jag börjar få för mycket pengar på sparkontot så måste något hända som gör att jag måste tömma det. Senast det fanns något där (att saldot visar mer än 3 kr och 17 öre räknas nämligen som mycket i min värld) var i höstas. Tills jag gick till tandläkaren. Och hade sjuttielva hål. Och kontot tömdes.

Just nu finns det pengar så att herr Tönt inte bara kan få en schysst present, utan till och med en toppenfin, på sin bemärkelsedag nästa månad. Det kunde Gud såklart nosa sig till, och med ett elakt flin peta sönder mina bricker (oh yeah! vilken frän slang jag använder…) på det mest olämpliga sätt som bara var möjligt. Sådär så att det varken går att tejpa, limma, löda eller skruva ihop dem.

Puh. Skulle så gärna vilja snåla mig igenom den här utgiften genom att helt enkelt ignorera den, men mina ögon är inte särskilt förtjusta i linser, så jag måste faktiskt ha något att variera med. (Använder extraluftiga endagslinser och blir ändå rätt torr i ögonen.) Får kolla in budgetoptikerställena i stan och rita en teckning till Töntis på 30-årsdagen. Det är ju ändå tanken som räknas.

