Jag borde verkligen sluta spela skitspel!

Och istället försöka gå och lägga mig lite tidigare.

Jag minns en gång i tiden när jag faktiskt lyckades gå och lägga mig senast elva varje kväll. (Med gå och lägga mig menar jag att jag ligger i sängen och varken läser eller tittar på tv. Oftast stängde jag av tv’n 22:59…) På sistone har en dålig trend börjat utveckla sig, när jag inte går och lägger mig förrän strax efter tolv. Då har jag missat de allra bästa avgångarna på mitt sömntåg (den bästa går kvart i elva, den näst bästa en halvtimme senare) och får vanligtvis ligga och vrida på mig till halv två.

Eftersom jag vaknar en eller flera gånger per natt kan man väl knappast påstå att det är i ett tillstånd av utsövdhet jag vaknar.

Alltså däckar jag när jag kommer hem från skolan.

En gång i tiden var jag tupplurarnas mästarinna. Jag powernappade i ultimata tjugofem minuter på eftermiddagen, och hade sen ork att jobba /supa ner mig / snuska /eller göra andra viktiga saker hela natten lång. Nu för tiden är mina tupplurar evighetslånga och jag vaknar ur dem som ett vrak.

Tyvärr har jag en viss Alfons Åberg-mentalitet när det gäller att ta itu med viktiga saker. Som att inte äta sjutti kilo smågodis om dagen eller gå och lägga mig i tid. Jag ska ju ta itu med det där viktiga. Jag ska bara, först…