Mina knogar kliar så jag blir galen!

Ingen handkräm i världen vill hjälpa mig. Inget kortison heller. Eller nån specialsalva med spännande tillsatser. (Har man en hudsjukdom har man hyfsat god koll på apotekets sortiment. Både med och utan recept.) Det enda som jag tror skulle funka är en extremt taskig handhygien, eftersom det framför allt är vatten som gör mig så uttorkad och eksemig. Men på något vis så känns det alternativet inte överdrivet frestande…

Dessutom skulle jag vilja beställa lite finare väder.

Typ 22 plusgrader. Och massor med sol. Och kanske lite regn när jag sover.

Och så kanske ett hav utanför sovrumsfönstret. Saltvatten är nånting som mina tassar gillar. Och resten av min kropp också för den delen. Förutom ögonen då. De blir barnsligt gnälliga när jag badar i hav.

I brist på vackert väder och havsbad får jag väl fortsätta plaska runt i badkaret. Med en skvätt badolja blir till och med min galna hud rätt glad. Förutom tassarna då. Som fortsätter klia. Och klia. Och klia.

