Förresten så tror jag att mitt liv håller på att ordna upp sig lite.

Den sista terminen har det mesta jag rört vid blivit till bajs. Faktum är att det inte ens har gått så bra – det har bara blivit till ett ingenting. Motivationen har legat strax under noll, samtidigt som jag borde ha presterat tusen. Jag kände mig dumihuvet och värdelös. Och klarade inte av att göra nånting, över huvud taget. Så har spiralen bara lett nedåt och till slut blev det varken pannkaka eller en tumme av det jag skulle göra. Det blev ingenting.

Men nästa måndag är det kursstart. Och jag måste gå till skolan varje dag. (Ja ja, jag vet att det är ett universitet och inte en skola. Men det här är min blogg och då får jag faktiskt skriva precis som jag vill!) Och det är ytterst sunt för en sån som mig. En sån som jag är en sån som har lätt att balla ur när det är eget ansvar som gäller. Jag gillar ramar och tider och listor. Jag behöver det.

Snart kommer förhoppningsvis min nya kalender på posten. Ser fram emot att få skriva in schema och jobbtider och läkartider och allt vad det är. Få lite rutiner in i mitt liv.

Att kalendern är rackarns snygg är ju knappast någon nackdel!

