För tillfället beror min tystnad mer på lathet än någonting annat. Visserligen sitter jag framför datorn oförskämt ofta, men jag orkar bara inte skriva något.

Rolfs sida finns det en liten uppdatering, för den som är sugen på nåt litet livstecken. Inte så litet heller, om man frågar mig!

Förresten. Det är rätt smidigt att vara gravid om man är osams med större delen av sin familj, och känner att det är lite jobbigt att vara osams. (Särskilt om man som jag är född med en beundransvärd oförmåga att vara långsint.) Då kan man nämligen skicka ett fint kort eller så, med bläbisen som avsändare, så är alla glada och nöjda sen. Nja, riktigt så enkelt är det kanske inte, men det var den korta, läsvänliga versionen.


I helgen var jag i Limpan. Samtidigt som jag var fruktansvärt osugen på det – mamma bor trots allt där och vi var väl inte helt lugna med varandra – så lockade ett par vänner som jag inte träffat sen i somras ännu lite mer. Funderade fram och tillbaka hur jag skulle göra och bestämde mig slutligen för att åka. Beställde biljetten några timmar innan avfärd, så att det inte fanns någon tid att ändra sig!

En timme efter att jag kommit till Limpan träffades jag och Barbafarfar på stan. Jag tyckte nämligen att det var dags för Rolf att gå på krogen! Ända fram till slutet på kvällen tyckte jag (och förhoppningsvis Rolf också) att det var himla trevligt, men brölande allsång i garderobsköer kan nog bara uppskattas om man själv har samma promille som sångarna…

På lördagen var jag på dejt med damerna, som jag kallar dem. (Härligt ironiskt, med tanke på att mamman kallar sina jämngamla väninnor – dvs 60-plussare) för tjejer. Någon av dem har jag känt sen mellanstadiet och andra sen gymnasiet. Himla mysigt var det att träffa dem, och såklart skoj att berätta om Rolf! Vi konstaterade att vi nog börjar bli vuxna, även om vi kanske inte alltid beter oss som så…

Resten av tiden i Limpan hände inte mycket alls. Tåget hem var försenat, vilket hade kunnat leda till en mycket irriterad Barbafjant, men nu slumpade det sig så väl att hon placerades i en förstaklassvagn på x2000, och då är det faktiskt svårt att gnälla!

